YGS ve LYS Sitesi

YGS ve LYS nedir?

Posted on: 04/02/2009

Herkese merhaba,

Bu sitemizdeki ilk yazımız. Bu yazıda YGS ve LYS hakkında kısaca bilgi vereceğiz

  • YGS > Yükseköğretime Geçiş Sınavı
  • LYS > Lisans Yerleştirme Sınavları

demektir.

ÖSS’nin yerine gelen iki basamaklı yeni bir üniversiteye geçiş sistemidir.

ilk olarak 2010 yılında uygulanacaktır.

Bu sistemle adaylar istedikleri bölümle pek alakası olmayan ders sınavlarını vermke zorunda olmayacaklar.

Ayrıca meslek liselerine uygulanan katsayı uygulaması da sistem gereği kendiliğinden ortadan kalkacak.

Yeni sistemin önemli noktaları bunlar, daha detaylı bilgi için medya da çıkmış şu haberlere bakabilirsiniz;


11 Yanıt to "YGS ve LYS nedir?"

merhaba ben bi sözelcıyım turkçede 23 net sosyal bilimlerde 15.5 matematıkte -2 ve fen bılımlerınde 11 tane net bıraktım ygs de 47.5 net çıkardım tahminen. 47.5 nete kaç puan gelir

ben ticaret meslek lisesi mezunuyum sınıf ögretmenliği okumak istiyorum hangi derslerden sınava gireceğim

mrb ben eşit ağırlıkcıyım sınavda toplam 160 soru soruluyor iyi bir bölüm kazanabilmek için kaç net bırakmamız gerekiyo acaba..yardımcı olabilirimisiniz lütfen

Merhabalar. 9. sınıfı bitirdim 10 sınıfta da FEN bölümünü seçtim benim ygs de ve lys de ağırlıklı olarak gireceğim dersleri söyler misiniz?Ağırlıklı olarak sayısalcıyım.Okulun vereceği puan neye bağlı ve bu puan imam hatip liselerinde ne gibi değişikliğe yol açıyor beni aydınlatır mısınız teşekkürler…

sadece türkçe çòzersem kazanır mıyım?

düz lisede okuyorum ama bu sene anadolu oldu son sınıfa gectıgım ıcın bna anadolu vurmuyo malesef .s 10.sınıfta ıng. bolumundeydım 11. sınıfta sözeldım sımdı ne ypcqmı bılmıyorıuumson sınıf sözel okumak ıyı dıye dusunuyorum sonucta nıkah memurluqu ıstıyorm

lys ye neden giriliyo?

Merhaba ben Deniz. Anadolu lisesine gidiyorum, eşit ağırlık bölümündeyim. İzmir Dokuz Eylül Üniversitesi Hukuk Fakültesini okumak istiyorum. Liseye geçerken sınava girdiğimde genel yüzdem %23’tü. Genel başarım bu yani. Sizce girebilir miyim? Ya da Hukuk okumam için ne yapmam gerek? Özellikle hangi derslerden yüksek net yapmalıyım? Yardımcı olursanız sevinirim.

Güzel yazı olmuş, soru işaretlerini ortadan kaldırdı.

YGS en baştan beri aynıymış nerdeyse 🙂

ALLAHIM YGS SAYFASINIDA ENGELLEMİŞLER M DE ÖYLE DİYO

Yorum bırakın

En Fazla Tıklananlar

Sayfalar