YGS ve LYS Sitesi

O Mazeret Üretmedi – 2

Posted on: 15/10/2009

Daha önce verdiğimiz “O mazeret üretmedi” yazımızdan sonra bir azmin zaferi öyküsünü daha sizlerle paylaşmak istiyoruz. Çoğumuzun onca imkana rağmen mazaret üretme hastalığı var fakat bu arkadaşların yanında sunduğumuz mazeretlerin ne kadar havada kaldığını çok rahat anlayabiliyoruz. İşte haberimiz..

Lise birinci sınıfta lösemi kanseri teşhisiyle tedavi altına alınan genç kız, geçirdiği ağır tedaviye rağmen ÖSS’yi geçerek Türkçe öğretmenliği bölümünü kazandı.

Azmiyle tüm kanser hastalarına örnek olan Hilal Aydoğdu’ya Kayseri Lisesi birinci sınıfı tamamlamak üzereyken kan hücrelerinin normalin üzerinde çoğalması ile kendini gösteren bir kanser türü olan lösemi teşhisi konuldu. Ağır tedavi süreci nedeniyle okuldan ayrılan Aydoğdu, açık öğretim sistemine kayıt yaptırarak liseyi bitirdi. Lise sonrası ilk yıl enfeksiyon riski nedeniyle dershaneye gidemeyen Hilal Aydoğdu, 3,5 yıl sonra lösemiyi tamamen yenerek dershaneye kayıt yaptırdı. Ailesinin ve öğretmenlerinin verdiği destekle gözetim altında girdiği ÖSS’de sınavı geçerek, Karadeniz Teknik Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe Öğretmenliği bölümünü kazandı.

Hayallerinin peşinden gittiğini belirten Aydoğdu, azmini ve ardından gelen başarıyı şöyle anlattı: “Hastalığım nedeniyle bünyem mikroplara karşı dayanıksızdı ve aldığım ilaçların etkisi ile zihnim yoruluyordu. Doktorlarım yaşayacağım sıkıntılar konusunda beni uyardılar, ama üniversiteye girmek benim hayalimdi ve vazgeçemezdim. İnatla eğitimime devam ettim. Bu süreçte hem ailem hem de yakınlarım bana çok destek verdiler, çok özverili davrandılar. Lise birinci sınıfta kansere yakalandım. Lise 2 ve 3’ü açık lise eğitimiyle bitirdim. Lisenin ardından üniversite sınavına hazırlandım. Tedavim yeni bitmişti. Çok çabuk hastalanıyordum. Tam anlamıyla hazırlanamamıştım. Ancak lösemiyi yendim. Karadeniz Teknik Üniversitesi Türkçe Öğretmenliği bölümünü kazandım. Çok mutluyum. Bana destek olan herkese sonsuz minnet borçluyum.” dedi.

Lösemi hastalarının ağır tedavi süreci ve enfeksiyon riski nedenleriyle toplumdan ayrı yaşama zorunluluğu bulunduğunu belirten Hilal Aydoğdu, başarısının diğer hastalara umut olmasını diledi. İdealist bir öğretmen olarak başarılı öğrenciler yetiştirmeyi hedeflediğini belirten Aydoğdu, “Bundan sonraki hedeflerim inşallah öğretmenliği normal şekilde bitireceğim. Fedakar ve özverili bir öğretmen olacağıma inanıyorum. Türkiye’ye faydalı olabilecek öğrenciler yetiştirmeyi hedefliyorum. Lösemiye yakalananlara da azimle hayata tutunmalarını öneriyorum. Çünkü lösemiye yakalanan insanlar hayattan kopuyor. Çocuk yaştakiler eğitimi bırakıyorlar. Ben gayret ettim. Kazandım” diye konuştu.

Lösemili Çocuklar Vakfı(LÖSEV) Sosyoloğu Meltem Şahin de lösemi teşhisi konan Hilal’in kemoterapi tedavisi alırken liseyi bitirip üniversiteyi kazanmasının ciddi bir gayret gerektirdiğini ifade etti. Bu başarının tüm lösemili çocuklara örnek olacağını anlatan Şahin, “Hilal’in tedavisi devam ederken liseyi dışarıdan bitirmesi ve sonrasında eğitim fakültesini kazanması, büyük bir başarıdır. Kendisini tebrik ediyorum. Kemoterapi masum tedavi değildir. Yararları yanı sıra hastanın normal sistemlerine negatif etkileri vardır. İştahsızlık, bulantı, kusma gibi yan etkiler oluşturur. Buna rağmen Hilal çalışmış kazanmış zoru başarmış.” şeklinde konuştu.

Meltem Şahin, Hilal Aydoğdu ile birlikte Lösev desteğiyle 3 yıllık tedavi sürecinde eğitimlerini sürdüren Rüveyda Özkişi’nin Gazi Uluslararası İlişkiler Bölümü’nü, Kezban Gündüz’ün Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi Biyoloji Bölümü’nü, Özge Tükenme’in ise Okan Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Bölümü’nü tam burslu olarak kazanarak tüm lösemili çocuklara örnek olduğunu kaydetti. (CİHAN)

Kaynak: Zaman

Bir Cevap Yazın

