YGS ve LYS Sitesi

2010 YGS LYS (Yeni Öss) Puan Türleri

Posted on: 07/09/2009


Güncelleme:

Puan türleri ile alakalı yaptığımız özel çalışma tamamlanmıştır. Bu konu ve yeni sınav sistemi ile alakalı bütün bilgileri aşağıda bağlantısını verdiğimiz yazımızda bulabilirsiniz:


Puanlarınızı Hesaplamak İçin Tıklayın:

YGS Puan Hesaplama

LYS Puan Hesaplama

♦ ♦ ♦

(Buradaki bilgilerin güncel halleri için yukarıdaki bağlantıları kullanınız ! )


ÖSYM’nin internet sitesinde yayımlanan 401 yükseköğretim lisans programı, 224 önlisans programı ile puan türlerinin bulunduğu listenin geçici olduğu, 2010-ÖSYS Kılavuzunda kesinleşeceği belirtildi.

Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS) ve Lisans Yerleştirme Sınavı (LYS) olmak üzere iki aşamalı sınavdan oluşan yeni üniversiteye giriş sisteminde, YGS’de 6 puan türü, LYS’de ise MF, TM, TS ve Dil puan türü grupları bulunacak.

LİSANS PROGRAMLARINA GÖRE PUAN TÜRLERİ

Lisans programlarına adaylar YGS veya LYS’deki puan türlerinden en yüksek olan puana göre yerleştirilecek.

Bazı lisans programlarına göre taslak puan türleri şöyle:

”İngiliz Dili ve Edebiyatı,İngilizce Öğretmenliği (DİL-1), Arap Dili ve Edebiyatı, İspanyol Dili ve Edebiyatı (DİL-2), Coğrafya, Basın Yayın, Halkla İlişkiler, Gazetecilik (TS-1), İlahiyat (en yüksek olan puan TS-1 veya YGS-4), Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği (en yüksek olan puan TS-1 veya YGS-4), Tarih, Hititoloji, Sanat Tarihi, Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği (TS-2), İç Mimarlık, Endüstri Ürünleri Tasarımı, İstatistik (MF-1), Biyoloji, Fizik Öğretmenliği, Kimya (MF-2), Tıp, Hemşirelik (Fakülte), Veteriner, Eczacılık, Diş Hekimliği (MF-3), Hemşirelik (Yüksekokul) (en yüksek olan puan MF-3 veya YGS-2), Bilgisayar Mühendisliği, Elektrik Mühendisliği, İnşaat Mühendisliği, Mimarlık (MF-4), Bilgisayar Öğretmenliği (en yüksek olan puan MF-4 veya YGS-1), Maliye, İktisat, İşletme, İşletme-Ekonomi (TM-1), İktisat (Açıköğretim) (en yüksek olan puanlardan biri YGS-1,2,3,4,5 veya 6), Turizm ve Otelcilik (Fakülte), Hukuk, Sınıf Öğretmenliği, Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi, Uluslararası İlişkiler (TM-2), Psikoloji, Sosyoloji, Felsefe, Çocuk Gelişimi (TM-3).”
ÖNLİSANS PROGRAMLARINA GÖRE PUAN TÜRLERİ


Önlisans programlarına ise YGS’nin 6 puan türünden biriyle öğrenci alınacak.

Bazı önlisans programlarına göre taslak puan türleri şunlar:

”Elektrik, Bilgisayar Programcılığı, İnşaat Teknolojisi (YGS-1), Ağız ve Diş Sağlığı, Döküm, Fizyoterapi (YGS-2), Adalet, Geleneksel El Sanatları, Halkla İlişkiler ve Tanıtım (YGS-3), Adalet (Açıköğretim)(YGS-1,2,3,4,5 veya 6 puan türlerinden en yüksek olanı), Çocuk Gelişimi, Büro Yönetimi ve Sekreterlik, Aşçılık (YGS-4), Grafik Tasarımı, Moda Tasarımı, Turizm ve Seyahat Hizmetleri (YGS-5), Dış Ticaret, İşletme Yönetimi, Su Ürünleri, Bankacılık ve Sigortacılık (YGS-6).”
YGS PUAN TÜRLERİ


YGS’de puan türlerinin her birinde testlerin yüzde olarak ağırlıkları farklı olacak.

Buna göre, YGS-1′de Türkçe’nin ağırlığı yüzde 20, Temel Matematik’in ağırlığı yüzde 40, Sosyal’in ağırlığı yüzde 10, Fen’in ağırlığı yüzde 30; YGS-2′de Türkçe’nin ağırlığı yüzde 20, Temel Matematik’in ağırlığı yüzde 30, Sosyal’in ağırlığı yüzde 10, Fen’in ağırlığı yüzde 40; YGS-3′de Türkçe’nin ağırlığı yüzde 40, Temel Matematik’in ağırlığı yüzde 20, Sosyal’in ağırlığı yüzde 30, Fen’in ağırlığı yüzde 10; YGS-4′te Türkçe’nin ağırlığı yüzde 30, Temel Matematik’in ağırlığı yüzde 20, Sosyal’in ağırlığı yüzde 40, Fen’in ağırlığı yüzde 10, YGS-5′de Türkçe’nin ağırlığı yüzde 37, Temel Matematik’in ağırlığı yüzde 33, Sosyal’in ağırlığı yüzde 20, Fen’in ağırlığı yüzde 10, YGS-6′da Türkçe’nin ağırlığı yüzde 33, Temel Matematik’in ağırlığı yüzde 37, Sosyal’in ağırlığı yüzde 10, Fen’in ağırlığı yüzde 20 olarak belirlendi.
LYS PUAN TÜRLERİ

LYS puan türlerinin testlere göre ağırlık dağılımları şöyle:

”-MF grubundaki puan türlerine göre, MF-1′de Türkçe yüzde 11, Temel Matematik yüzde 16, Sosyal yüzde 5, Fen yüzde 8, Matematik yüzde 26, Geometri yüzde 13, Fizik yüzde 10, Kimya yüzde 6 ve Biyoloji yüzde 5; MF-2′de Türkçe yüzde 11, Temel Matematik yüzde 11, Sosyal yüzde 5, Fen yüzde 13, Matematik yüzde 16, Geometri yüzde 7, Fizik yüzde 13, Kimya yüzde 12, Biyoloji yüzde 12; MF-3′te Türkçe yüzde 11, Temel Matematik yüzde 11, Sosyal yüzde 7, Fen yüzde 11, Matematik yüzde 13, Geometri yüzde 5, Fizik yüzde 13, Kimya yüzde 14 ve Biyoloji yüzde 15; MF-4′de Türkçe yüzde 11, Temel Matematik yüzde 14, Sosyal yüzde 6, Fen yüzde 9, Matematik yüzde 22, Geometri yüzde 11, Fizik yüzde 13, Kimya yüzde 9 ve Biyoloji yüzde 5.

-TM grubundaki puan türlerine göre, TM-1′de Türkçe yüzde 14, Temel Matematik yüzde 16, Sosyal yüzde 5, Fen yüzde 5, Matematik yüzde 25, Geometri yüzde 10, Türk Dili ve Edebiyatı yüzde 18 ve Coğrafya-1 yüzde 7; TM-2′de Türkçe yüzde 14, Temel Matematik yüzde 14, Sosyal yüzde 7, Fen yüzde 5, Matematik yüzde 22, Geometri yüzde 8, Türk Dili ve Edebiyatı yüzde 22 ve Coğrafya-1 yüzde 8; TM-3′te Türkçe yüzde 15, Temel Matematik yüzde 10, Sosyal yüzde 10, Fen yüzde 5, Matematik yüzde 18, Geometri yüzde 7, Türk Dili ve Edebiyatı yüzde 25 ve Coğrafya-1 yüzde 10.

-TS grubundaki puan türlerine göre, TS-1′de Türkçe yüzde 13, Temel Matematik yüzde 10, Sosyal yüzde 12, Fen yüzde 5, Türk Dili ve Edebiyatı yüzde 15, Coğrafya-1 yüzde 8, Tarih yüzde 15, Coğrafya-2 yüzde 7 ve Felsefe Grubu yüzde 15; TS-2′de Türkçe yüzde 18, Temel Matematik yüzde 6, Sosyal yüzde 11, Fen yüzde 5, Türk Dili ve Edebiyatı yüzde 25, Coğrafya-1 yüzde 5, Tarih yüzde 15, Coğrafya-2 yüzde 5 ve Felsefe Grubu yüzde 10.

-Yabancı dil grubundaki puan türlerine göre, DİL-1′de Türkçe yüzde 15, Temel Matematik yüzde 6, Sosyal yüzde 9, Fen yüzde 5 ve Yabancı Dil yüzde 65; DİL-2′de Türkçe yüzde 25, Temel Matematik yüzde 7, Sosyal yüzde 13, Fen yüzde 5 ve Yabancı Dil yüzde 50


kaynak: haber7

düzenleme: YGSLYS.wordpress.com

49 Yanıt to "2010 YGS LYS (Yeni Öss) Puan Türleri"

peki sayısalcı biri mesela ingilizce öğretmeni olmak istese katsayılardan nasıl etkilenir

Mehmet artık isteyen istediği bölümü seçebilecek, sorun yok ;)

yaa arkadaşlar ben bişi daha sormak istiyorum.Bu tm1 tm2 tm3 fln ne anlamadım.ben ea öğrencisiyim bunların sınavı ayrı ayrı mı olcak

ben tm öğrencisiyim ama mat2 yapamadığım için sözelden tercih yapacağım sizce yapmalımıyım bilmiyorum

arkadaslar geleceğin meslekleri halka ilişkiler, uluslararası ilişkiler bu tür meslekler en az 2 yabancı dille çok iyi bir maaşa çalışabilriz…

tek bildigim mesleklrn işi bu yıl zor 1 sınvı kazanmazsak diger sınavı bekleyecegiz….

meslek yüksel okullarının kaltığı şeklinde bir haber duydum doğruluğu ne kadar …

dogruu sibell dogruu duymussunnn sözde önümüzüü açtılar ortada kaldıkk sınava 3 ay kalasıyaa böyle bişeyy yapılır mıı yaa bizimm gelecegimizii düşünenn felann yokk bizz anların elinde kuklayızz ne isterlersee onuu yaptırtıyolar bizee

sormayı bende meslek lisesi öğrencisiyim 3sneedir alan dersi görüyoruz ortak ders görmedik dershanede yok benim işim daha zor özel eğitim düşünürken galiba okulöncesi öğretmenlikle yetinecez son anda yapılan değişiklik bütün herkesi etkiledi

arkadaslar ben ea oğrencisiyım ama cocuk gelişimi okumak istıyorum bu konu hakkında bilgisi olan varmı ?yardım ederseniz sevinirim.

yha bn lisede sayısal okudum ama şimdi tm dn sınava girmk isyiorm okul puanımı düşürcklr mi :S

ben suanda sayisal okuyorum ama uluslararasi iliskileri dusunuyorum. puan dusuyor mu ve sinavi kolayca verebilir miyim? (10.sinifim)

yaw ben lise son öğrencisaiyim sözel bölümdeyim tıbbi dökümantasyon bölümünü istiyorum bu böolüm bu yıl kaçpuan geçen sene 270 cicarıydı bu yıl ne olur ?

selam 2010 ygs bilgileri daha tam beli olmadı ne zaman olacak derseniz 12 nisanda tam bir bilgi verilir şimdi tek yapmanız güzel ve ders çalışmanız yederli

ama meslkeler bu sınavdan bişi yapamazsa dier sınvdan nasıl bişiler yapacak ki ikinci bölümmü görüyolar sanki mat 2 yok mesela :(:(:(

ben imam hatip öğrencisiyim .din kültürü öğretmenliği ygs den alacakmış. peki bu bölümü seçtiğimizde yine puanımız kırılacak mı?

sınawım iqrenc qecti berbat tiksinc :(

mrb benim bi sorum olıcak buyılki sınav sonuçlarında aldığımız puanlar ham aldığımız puanmı yoksa oöbp eklenmiş halimi bunu merak ediyorum.birde eger bunlar ham puansa oöbbp ne zaman eklenecek bu puanlara bil sahibi olan ltfn yanıtlasın …. daha öncede bir kaç siteye sordum yanıtlanmadı.. kafam baya karıştı. cevabınızı bekliyorum şimdiden teşekkürler

geçiş kalktı diye duydum inş doğrudur. meslek imamhatip düz liseler eşitlenmeli kesinlikle.. eğitim seviyesi olarakta eşitlenmeli.
bi haksızlık doğuyor çünkü neticesinde. ben geçen sene girdim össye ve meslekler yüzünden istediğim bölüme yerleşemedim düz sayısal mezunuyum 4yılı bitirene kdr cnm cıktı. alın terim kaldı ortada meslekler geçiş geçiş.. yer kalmadı..
dediklerime meslekler kızar düzler anlar eminim çünkü Çeken bilir gerisi konuşur..

ya bu sınavda en yüksek alanlar açıklandımı ?

slm bende meslek lisesi çıkışlıyım valla ayçacım bizde 2 yıllıklardan bıktık çünkü önlisans okuyan arkadaşlarımın hepsi boş boş geziyor,4 yıllıklarımızda tıbba yakın puanlar istiyorlar tek farklı birinci bölüm olması.bu sınav iyi olmuş en azından herkes eşitlendi..alın 2 yıllığı tepe tepe kullanın..biz hayrını görmedik bari siz görün..

herşeyi lurna brakn nasl olsa saysallr yaşadı en az bir yüksek okl kazanırlar inş. nası olsa lys ye az kişi başwrmuş süpppppeeeee}}}}>>>>>>>>

lys de baraj varmı arkadaşlar??? lütfen yardımcı oluunn

berencim ygsde olduğu gibi lysde de baraj 180 yani var

arkadaşlar
sınıf öğretmenliği taban puanı kaç olur sizce bilen varmı?yardımcı olun lütfen………

lys1e giren warsa mat netleriniz nasıl?

aynen demir başın sorusunun cevabı yok mu

böyle saçma şey olamaz biz hem meslek derslerini görüyoruz hemde kültür derslerini kendi bölümümün mühendisliine ben giremezken benden deneyimsiz birisinin girmesi saçmalık ve haksızlık iki yıllıklarında kaldırılmasına katılmıyorum düz liseler 30 saat görürken biz meslek liseleri 45 saat görüyoruzz

Merhaba arkadaşlar, yeni bir site açılmış adı hangiuniversite.com üniversitelerle ilgili bilmek istedikleriniz, taban puanlar, karşılaştırmalı bölüm arama sistemi, en önemlisi de tercih deneme hakkı gibi pek çok yararlı bilgi barındırıyor. Siyete üye olduktan sonra puanınızı girip tercih listesi oluşturabiliyor, kimler hangi bölümleri seçmiş, sizin şansınız ne kadar, hangi üniversiteye yerleşme olasılığınız yüksek, tercihleriniz dışında nereleri seçebilirsiniz, açık kontenjanlar gibi birçok bilgiye tek tıkla ulaşabiliyorsunuz. Bu kadar kapsamlı ve üniversite ile ilgili tüm konuları içeren başka bir site daha bulamadım. Denedim ve çok etkilendim, sizinle de paylaşmak istedim, mutlaka denemelisiniz. Bu yarışta hepinize iyi şanslar..

kızlar ben fen lisesini kazandımmmmmm oLeyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy

mrb. bn düz lise ve eşit ağrlık öğrencisiyim. turizm 4 yıllık fakülte istiyorum ama hep karşıma 2 yıllık yüksekokullar çıkıyor.ygsden 4 yıllık turizm varmı yardımcı olursanız çok sevinirim

olum kime soruyosunuz siz bunları

remziye katılıyorum kime soruosunuz bunları cevaplayan var sanki ..

ayçaa arkdaşımız olaydan geride kaldı heralde bencede meslk ve düz liseler eşitlenmeli ama burda mağdur olan meslek lisesi öğrencileri düz değil insan başka meslek okuması gerektiğinin farkına sonradan varabilir bir ton puanımızı alıyolar bu yüzden sizdennde almalılar bence:/

ARKADAŞLAR COGRAFYA SOSYAL BİLGİLER TARİH EDBYT TÜRKÇE HARİÇ BİLDİĞİNİZ 4 YILLIKLAR VARMI TERCİH ETMEK İSTEDİĞİNİZ YERLER HAKKINDA BİLGİ VERİRSENİZ MEMNUN OLURUM

çocuk gelişime 4 yıllık kaç puanla girilir.

Kimse Yokmu YarDım Edecek)=

LüTFeNNNNNNNNNNNNN]=HaDi)=

ya hemşirelik mf3 le mi yoksa ygs2 yle mi alıyo?
bi bilgisi olan var mı kafam çok karıştı

ben tm ögrencisiyim türk dili ve edebiyatı bolumu secmek için ayrı bı sına mı girmem gerekıyo çünkü sozelden seçiliyomuş yanı bolumum dışında bi sınava daha mı hazırlanıcam

ben meslek lisesi elektrik bolumunden mezun oldum ygs1 yeterli mi yoksa ikinci sınava girmem gerekiyo mu? yarcımcı olur musunuz…

arkadaşlar bende meslek lisesinde okuyorum bilgi.bölümü.
bu sene ygs’den sınava giricem. meslek olduğum için mat1 konuları ve diğerleri bize çok yabancı geliyo. derslerimizde olmadığı için. ve sadece bilg.öğretmenliğine tabii tutuluyoruz bi düz liseyle eşit durumda diğiliz .s 2 yıllık geçişin bi yararı yok bize. keşke düzde okusaymışımda o dersleri görseymşim diye kızıyorum kendimee

Ücretsiz özel ders ilan sitemize ilanınızı bekleriz.

özel ders
ozeldersturkiye.com

ayça herkes eşitlensin demişsin ama senn dediğin eşitlik mi oluyo ki siz takır takır kültür dersi işlerken biz o mesleğin eğitimini alıyoruz kafa patlatıyoruz o kadar sonra noluyo adam geliyo puanım yüksek die benm bölümümü tercih ediyo benm onca yıllık emeğim boşa gidiyo bu mu hak!!!!biz bölüm dersleriyle uğraşırken sizde ders çalışsaydınız da 4 yıllığa gitseydiniz kendi başarısızlığının sorumluluğunu haksızlık die başşakalrnn üzerine atma!al iki yıllıklarda senn olsun 4 yıllık varken kimse kolay kolay iki yıllık istemez !işte haksızlık budur kardeşim meslek liselerinin önünü hep kapatmaya çalışıyolar yazık ya gerçektennn ülkemz çok sey kaybediyo…

çocuk gelişimi için en az 380 larda bi puan yapman lazım okul puanında gelirse puanın yükselir en az dedim die hedefin 380 olmasın ama en yükseğine koşullandır kendini ama mes lis değilsen tercih etme bence çok yabancı kalırsın ve emin ol zor geçer senn için okulu bitirmk

http://www.tabanvetavan.com Web sitesinden de tüm üniversiteler hakkında en geniş bilgiyi sağlayabilirsiniz.

kimse cevp vermyoki kime soruyorsunuz

offff n’olcak bu meslek liselerinin hali :S ben sayısalcıyım ama ingilizce sınavına da gircem benim puanım ne kadar kırılır acaba? 25-30 olur mu? ygs-3 puanım 335 ygs-4 321 ..

üfffff yaaaa

Bir Cevap Yazın

Takip Et

Her yeni yazı için posta kutunuza gönderim alın.

