YGS ve LYS Sitesi

2010 ygs lys’ye (yeni öss) dair detaylar

Posted on: 23/06/2009

Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) Başkanı Prof. Dr. Ünal Yarımağan, yeni sınav sistemiyle ilgili detaylı bilgileri katıldığı bir konferansta kamuoyuna duyurmuştur. Bu konudaki detaylı bilgileri aşağıdaki haber vasıtasıyla öğrenebilirsiniz.

 

Tavsiye Yazılar:

YGS Nedir

LYS Nedir


yenibursagorseli

 

♦ ♦ ♦

Puanlarınızı Hesaplamak İçin Tıklayın:

LYS Puan Hesaplama

YGS Puan Hesaplama

♦ ♦ ♦

 

Okan Üniversitesinin Akfırat Kampüsü’nde okul ve dershane yetkilileri ile ”Değişen ÖSS Sistemi ve ÖSS 2010” adlı konferansta bir araya gelen Yarımağan, toplantı öncesi basın mensuplarının sorularını yanıtladı.

2010 yılında uygulanacak yeni üniversite giriş sınav sistemi ile ilgili bilgi veren Prof. Yarımağan, sistemin detayları belli olmamakla birlikte ana çerçevesinin belli olduğunu bildirdi.

Yarımağan, giriş sınavının Nisan ayının başlarında Yüksek Öğrenime Geçiş Sınavı (YGS) ve Haziran ayı sonunda Lisansa Yerleştirme Sınavı (LYS) adlarıyla iki aşamalı şekilde gerçekleşeceğini, ilk aşamada sözel, sayısal, eşit ağırlıklı puan türlerinde mevcut hesaplamadaki gibi 165 gibi bir baraj puanının üzerinde başarı elde edenlerin ikinci aşamaya girebileceklerini söyledi.

Birinci aşamadaki sınavda alınan dereceyle Açık Öğretim Fakültesi (AÖF) programları, meslek yüksek okulları ile bazı lisans programlarına girilebileceğini kaydeden Yarımağan, meslek yüksek okullarına sınavsız giriş için çalışmaların devam ettiğini de hatırlattı.

Yarımağan, ders düzeyinde başarıyı ölçecek ikinci aşamada girmek istedikleri programla ilgili sınavlara katılacak öğrencilere ”Matematik/Geometri”, ”Fen Bilimleri”, ”Türk Edebiyatı Dil Anlatım/Coğrafya”, ”Sosyal Bilimler” ve ”Yabancı Dil” testlerini içeren 5 sınav sunulacağını ifade etti.

Örneğin mühendislik isteyen bir adayın bu sınavlardan sadece ”Matematik/Geometri” ile ”Fen Bilimleri” testlerinden oluşan 2 sınava gireceğini anlatan Yarımağan, adayın birden çok bölüme girmek istemesi halinde ilgili diğer sınavları da alabileceğini belirtti.

İkinci aşamada, Türkçe Sosyal (TS), Türkçe Matematik (TM) ve Matematik Fen (MF) gibi 3 alanın her birinde birden fazla puan türü hesaplanacağını, örneğin Tıp Fakültesine girmek isteyen öğrencinin hesaplanan bir MF puanında Fizik ve Matematik yerine Biyoloji ve Kimya’nın ağırlıklı olacağını kaydeden Yarımağan, ”Farklı programlara göre puanlama oluşturacağız. Böylece seçme ve yerleştirmenin daha etkin ve daha verimli olmasını sağlayacağız” diye konuştu.

Ünal Yarımağan, MF, TM ve TS olarak belirlenen 3 grubun her birinde 15-20 adet puan türünün, yabancı dil grubunda da girilecek programın ağırlığına göre birkaç puan türünün hesaplanabileceğini bildirdi.

İleride üniversitedeki her programın kendi puan türünün de olabileceğini belirten Yarımağan, ”6 bin programın 6 bin puan türü olabilir. Her program, kendi öğrenci profilini seçebilir” dedi. Bu sistemin ileride yapılması düşünülen açık uçlu, kısa cevaplı sorulardan oluşan sınav sisteminin de alt yapısını oluşturacağını belirten Yarımağan, ”öğrencilerin sentez yapabilme ve ifade yeteneği ölçülemediği” gibi, eleştirileri gelecekte düşünülen sistemle aşacaklarını söyledi.

Yarımağan, öğrencinin ilgisinin sadece üniversite sınavında çıkan konulara odaklanmasının da başka bir eleştiri konusu olduğuna işaret ederek, ”Bazı okullarda üniversite sınavında olmayan konuların işlenmediğine dair duyumlar alıyorduk. Biz şimdi bu sistemle bunu önledik. Biz elimizden geleni yaptık. Lise 12. sınıfta okutulan zorunlu derslerin tümünden son üniteye kadar sormaya çalışıyoruz” diye konuştu.

Prof. Dr. Yarımağan, bu derslerin işlenmesinin ÖSYM’nin değil, MEB ve öğretmenlerin elinde olduğunu belirtti.

Yarımağan, öğrencinin kendi alanı dışında başka bir sınava girip tercih yapıp yapamayacağı ile ilgili bir kısıtlamanın getirilmediğini söyledi.

Konuşmasının ardından gazetecilerin sorularını da yanıtlayan Yarımağan, ”Ortaöğretim başarı puanı 2. sınavı etkileyecek mi? Bunun etkisi azaltılacak mı?” sorusu üzerine, yasaya göre ortaöğrenim başarısının üniversiteye girişte kullanılmasının zorunlu olduğunu hatırlatarak, ancak bu konuda henüz alınmış bir kararın olmadığını dile getirdi.

Alan-alan dışı katsayılarıyla ilgili bir soru üzerine, bununla ilgili kişisel görüşünün alan ve alan dışı katsayılarının devam etmesi ancak aradaki farkın azaltılması yönünde olduğu ifade eden Yarımağan, katsayı farkından dolayı Fen bölümü mezunu bir öğrencinin hukuk fakültesine girmesi için 45 soru daha çözmesi gerektiği örneğini verdi. Yarımağan, ”Bunun yumuşatılması lazım. Mesela alan ve alan dışı katsayılarında 0.8-0.3 farkı yerine, biri 0.8, diğeri 0.6 olabilir’ diye konuştu.

Kesin kararın Yükseköğretim Genel Kurulunda alınacağını dile getiren Yarımağan, şöyle konuştu:

”Öğrenci ve velilerin tedirgin olmasını etkileyecek bir durum yok, mevcut sistemin ayrı sınavlara dönüştürülmüş hali. Benzer sorular sorulacak. Değişen nedir? Daha çok soru soracağız ama ayrı günlerde soracağız. Daha sağlıklı bir yerleştirme olacak. Adaylar bilgi ve yetenekleriyle daha uyumlu programlara girebilecekler.”

Ortaöğretim başarı puanının kaldırılması ile ilgili bir soruya karşılık Yarımağan, ortaöğretim başarı puanının eski yönteme göre daha sağlıklı hale geldiğini, çünkü Türkiye’de not verme sisteminin standart olmadığını belirtti.

Prof. Dr. Yarımağan, konuşmasında meslek yüksek okullarında alınacak eğitimin ve ara eleman yetiştirilmesinin de önemini vurguladı.

Mesleki eğitiminin cazip hale getirilmesinin ek puan uygulamalarıyla olamayacağını kaydeden Yarımağan, bunun bir arz talep meselesi olduğunu, öğrencinin iş bulması halinde bu eğitimi tercih edebileceğini ifade etti.

Yarımağan, Türkiye’nin yurt dışıyla kıyaslanmaması gerektiğini belirterek, sorulan en basit problemin lise mezunu öğrencilerden sadece yüzde 50′si tarafından cevaplandığını anlattı.

Üniversite mezunlarının işsiz kalmasının eleştirildiğine değinen Yarımağan, ”Yine de ben herkese lisans öğrenimi fırsatı verilmesinden yanayım” diye konuştu.

Prof. Dr. Yarımağan, lisede olgunluk sınavının yapılması ile ilgili de bu sınavın bütün okullarda aynı şekilde yapılması yerine, okullara ve derslere göre oluşturulması halinde işe yarayacağını vurguladı.

2009 yılı üniversite sınavında bir değişiklik olup olmadığı ile ilgili bir soru üzerine Prof. Dr. Yarımağan, fizik sorularının 13′ten 10′a inmesi gibi küçük değişiklikler haricinde bir değişikliğin olmadığını, kontenjanların ise artırılmayacağını bildirdi.

Yarımağan, yeni sistem için kullanılan Yüksek Öğrenime Geçiş Sınavı (YGS) ve Lisansa Yerleştirme Sınavı (LYS) isimlerinin ileride de kullanılabileceğini söyledi.


Kaynaklar: http://www.haberler.com/2010-yili-universite-giris-sistemi-haberi , Anadolu Ajansı; Görseller: Yeni Bursa Gazetesi

 

Tavsiye Yazılar:

YGS Nedir

LYS Nedir

88 Yanıt to "2010 ygs lys’ye (yeni öss) dair detaylar"

Merhaba,

öncelikle site hayırlı olsun. tasarımı beğendim…

buradan benim gibi sınava girecek tüm arkadaşlara seslenmek istiyorum. daha sınava neredeyse 1 sene var, bence şimdiden çalışmaya başlamalıyız.

inşallah herkesin sınavı istediği gibi geçer. :)

inş güzel bi sistem olu ancak daha çok çalışmak gerekli

ya bişi sorcam : ygs sınavlarındA nasıl olsa baraj puanı düşük bu yüzden tarihten hiç çözmesek ancak coğrafya ve felsefe çözsek sosyal bilimlerden fazla bi puan kaybımız olmaz demi lüfen bu konuda bilgilendirin bilgileriniz için şimdiden teşekkürler:d

Merhaba Melek,

Dediğin gibi YGS sınavında barajı geçen kişi sayısının çok fazla olacağı öngörülüyor (%90 civarı gibi). Dolayısıyla tarihten hiç soru çözmesen dahi başarılı bir Türkçe-Matematik ile barajı çok rahat geçebilirsin. Zaten Türkiye’nin net ortalamaları ortada, buna göre bu ortalamayı yakalaman demek barajı geçmeyi garantilemen demektir. ÖSYM web sitesinden aldığımız verilere göre 2008 yılı net ortalamaları sana bu konuda net bir fikir verecektir;

1.Bölüm

Türkçe 18.3
Sosyal Bil.-1 11.4
Matematik-1 8.6
Fen Bil.-1 3.9

2.Bölüm

Edb.-Sosyal 11.6
Sosyal Bil.-2 8.7
Matematik-2 7.9
Fen Bil.-2 8.5

İngilizce 52.8

Almanca 68.2

Tüm arkadaşların sınavlara hazırlık süreçlerinin ve sınavlarının iyi geçmesi dileğiyle ;)

ya bişi sorucamm; ygs puanı lys yi etkileyecek mi?? etkileyecekse ne oranda etkileyecek ???şimdiden tşkrler..

yds de eksilen 20soru hangileri yada yeni eklenen türler warmı ?

ygs puanı lys yi etkileyecek mi?? etkileyecekse ne oranda etkileyecek ???şimdiden tşkrler..
lütfen merak ediyorum bn fizik tedavi istıyorum bunun için fizik kimya ve biyoloji puanlarımı gerekıyor sadece yoksa ygs de gerekıyor mu

merhaba.ben bir internet sayfasında ygs den lys yi etkileyecek derslerin sadece matematik ve türkçe olduğunu okudum.ea öğrencisiyim. matematik türkçe felsefe ve coğrafyada iyiyim ancak tarih dersi ile ilgili çok büyük sıkıntılarım war.internet sayfasında okuduğum bu haber beni sewindirmişti çünkü tarih çalışlmama gerek kalmayacak bu durumda ve zmanım boşa gitmeyecek(çünkü tarihi kafama sokmakta çok zorlanıyorum ve çok zman harcıyorum).bununla ilgili bana kesin bir bilgi verilebilir mi ? eğer sosyal bölümde lys yi etkileyecekse şimdiden çalışmaya başlamam gerekiyor çünkü…şimdiden çok teşekkür ederim:)

bu arada ekonomi veya psikoloji okumak istiyorum.

merhabalar arkadaşlar birşey soracaktım ben 2007 yılında sayısal bölümden mezun oldum yeni sınav sisteminde hukuk bölümünü seçebilir miyim katsayılar fark eder mi biraz açıklayabilirseniz sevinirim

evet seçebilirsin ama katsayılar farkedecek.zaten düşünürsen sayısal öğrencileri ea öğrencilerinin gördüğü tüm dersleri görüyorlar.eğer onlarada katsayılar aynı olsa eşitağırlık öğrencilerinin hali harap.hukuk bölümüne gelince hukuk isteyen o kadar çok öğrenci varki sanmıyorumki çok çalışmadığı sürece sayısal öğrencisi yerleşebilsin.yığılma olan alanlardan biri.ama sen yinede bir rehber öğretmenden yardım al.onlar daha iyi bilgi sahibidirler.(:

merhaba arkadaşlar

ygs sınavı sonuçlarımız lys sınavını 3 te 1 oranında etkileyecek bunu sabah gazetesinin yazarı sait gürsoyun konferansında duydum

yani tarşh çözmesem olmayacak :(

merhaba bende bi meslek liseliyim web programcılığı okuyorum ancak okulda sayısala dair bişey görmediğimiz için dershanede büyük sıkıntılar yaşıyorum ancak okul birinciliğim olduğu için verilern ek puandan faydalanmak istiyorum ama eşit ağırlık sınıflarınada geçsem hukuk fakültesine gitmek için sınavın 2. aşamasında sosyalve edebiyat sınavınamı girmem gerekecek yoksa sosyal matematikmi bu konuyu araştırdım ama bibilgi edinemedim yardımcı olursanız sevinirim

yaa böyle bişey mümkünmü çok kararsızlıklar içindeyim eşit ağırlığa geçmek istememin tek sebebi sayısalda zorlanıyor olmam yol gösterirseniz sevinirim

merhba.ben sağlık meslek lisesi okuyorum üniversitede de kendi alanımı okumak istiyorum bu yüzden bnm sadece ygs ye girmem yeterli mi?bilgilendiriseniz sevinirim…

hukuk fakültesi 2009 öss sisteminde edebiyat-sosyal testi ve mat2 testi ile tercih ediliyordu buda ea2 puanı demek.2010 öss sisteminde ise tm2 puanı ile tercih ediliyor.

ygs de iki yıllıklara yerleşmek için ygs barajını aşmak yeterlimi?

Merhaba İhsan,

Evet, iki yıllık bölümlere yerleşmek için büyük ölçüde ygs puanın yeterli olacktır. Ama yayınladığmız yeni 2010 YGS LYS (Yeni Öss) Puan Türleri puan türleri yazısından istediğin bölümün puan türünü öğrenmende ve ÖSYM tarafından yayınlanan bu tablonun henüz taslak olduğunu, kesin bilgilerin ilerideki bir tarihte yayınlanacağını göze almanda fayda var..

Sınava hazırlanan tüm arkadaşlara kolaylıklar ve başarılar diliyoruz..

meslek liseliyim ygs türlerrinden istediğimiz türe girebiliyormuyuz..

ARKADAŞLAR MEREBA 2010 YILINDA HUKUK FAKÜLTESİ SÖZEL BÖLÜMÜNDEN ALINCAKMIŞ DİE BİR DUYUM SÖZ KONUSU, BU KONU HAKKINDA BİLGİSİ OLAN VAR MI, VARSA BİLGİLENDİRMESİNİ RİCA EDİYORUM.. TEŞEKKÜR EDERİM ŞİMDİLİKTENN..:)

arkadaşlar ben ea öğrencisiyim bu yıl mezun oldum mat 2 de problemım var psıkolojı okumak ıstıyorum sanırım yenı sıstemde mesleklere gore sınav hazırlanmıs ve mat 2 nın yuzdesı psıkolojı ıcın dusmus edebıyat yuzde 25 orarnınında puan verıyo ve edebıyatım ıyı psıkolojı tercıh edecek olanların daha fazla bılgısı varsa paylassın sımdıden tskrlr

bn rehberlik ve psikolojik danışmanlık istiyorum bunun icin edb yüzdelk dilimi dha fazlyms dogrumu?

@ Gamze;
İstediğin türe girersin, puan kesintin olmayacaktır.

@ Ebru;
Hukuk TM2 puani ile alacak. Puan türleri ile ilgili bilgiyi http://ygslys.blogspot.com/2009/09/3-2010-osys-sistemi-ygs-ve-lys.html adresinde ve çok yakında sitemizde bulabilirsin.

@Naz;
Psikoloji TM3 puanı ile alacak TM3 ise şu ağırlıklardaki sorulardan oluşuyor: http://2.bp.blogspot.com/_a-00Frdi3I0/SqWG1RrZUnI/AAAAAAAAAGg/iYqnwxI0J-Y/s400/ygs_lys_yeni_oss_sunum2+(11).png Dediğin gibi Türkçe ve matematiğin ağırlığı ve değeri her zaman fazla olmuştur. Matematiğin kötü ise diğer derslerinede çok iyi olman gerekiyor..

@Seda;
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık bölümü de TM-3 puanı ile alacak. Sen de Naz’a verdiğim bağlantı ile TM3′teki soru dağılımını görebilirsin.

Size ve tüm arkadaşlarımıza başarılar diliyorum..

meslek lisliyim sadece ilk sınava giricem yalnız istediğim bölümü tercih edebiliyormuyum

bence busene herkes yemeyip içmeyip ders çalışacak çünkü ileride rahat etmek istiyorsak bu gerekli

Nedemişler başarıya giden yolda çekilen çile kutsaldır

çok doğru ibo………….

ama gerçektn çalışmak lazım çünk dier seneler gibi olmıcak bu sene sınava giren aday sayısı çok fazla olıcak rekabet artacak anlıcğınız…………

Merhaba Gamze,

Büyük oranda tercih edebiliyorsun. Ama aşağıdaki bağlantıdan dilediğin bölümün hangi puan türü ile aldığını öğrenmeni tavsiye ederiz;

Hangi Bölüm Hangi Puan Türü ile Alacak?

iyi çalışmalar..

meslek lisesi(pc) mezunuyum.2010 öss sis.göz önünde bulundurularak kendi alanımda tercih yaparaktan pc öğt olmk için ygs ye girmek ytrlimi lys de mi gircez yoksa??şimdiden teşk.

arkadaş bu sene herkese hayırlı ve uğurlu olsn inşallah

kazanrz istediğimiz yerleri

başarılarrrrrrrrrrrrrrrr.

slm arkadaşlar ben meslek lisesi bilgisayar bölümünden mezun oldum.bilgisayar mühendisliğini kazanabilmem için yada bilgisayar öğretmenliğini kazanabilmem için ygs ve lys de kac puan almam gerekiyor acaba lys de hangi derslere girmem gerekiyor? yardım lütfen

merhaba

ben sözel bölümden muzunum ve yeni sisteme göre hukuk seçmek istiyorum.fakat aklıma takılan bir kaç soru var.bi kere ben hukuk seçebilirmiyim eger seçebilirsem yeni sistemde hangi sınavlara girmem gerekir.yardımcı olursanız sevinirim.

merhaba

ben meslek lisesi 4. sınıf öğrencisiyim.yukarıdaki bilgilerin hepsini okudum ama yine istediğim sorunun cevabını bulamadım.sorum şu:bu yıl bu sınava ben de gircekmiyim???
kimse kesin gözüyle bakmıyo.direk geçiş hakkımız geçerli olacak mı yukarıda da bu konuda çalışıldığı söleniyor.geçerli olsa bile beni etkilememesi gerekmez mi?bu bana yapılan bi haksızlık değil mi?ben ne zaman çalışmaya başlıcam.başlasam sınav olmasa çalışmalarıma sıkıntıma yazık değil mi?ne yapacağıııııııııııııııııııııııııım?lütfen bilgisi olan konuşsun

Direkt geçiş hakkınız yok diye biliyorum ama ilerde olabilecigi yönünde bazı söylentiler var sana tavsiyem çalışmaya biran önce başlaman

benn ziraat mühendisliğinde okuyorumm…ama tıp istiyorum..bunun için lys 1 we 2 ye girmem gerekiyor..ama bunları nasıl seçeceğiz we bu sınaw araları nasıl olacak merak ediyorummm…sorular nasıl olacakkk…cewaplarsanız çookkk sewinirimm..

Esin,

Her bölümün sınavı da farklı oluyor. Bölümün hangi sınavla aldığını öğren, YGS ile barajı geç, LYS ile de bölümüne yerleş. Benim bildiğim bu

arkadaşlar ben okul öncesini okumk istiyorm hangi tesleri çözmem gerekiyor.sadece ygs yimi çözmem lazm bilen varsa yazsın lütfen.

ya bilgisayar bölümü öğrencisiyim sayısaldan girecem ygs ye ama ben sözelden daha başarılyım ygs de sözelleri yapsam sayısaldanda yapabileceğimkadar yapsam barajı geçip istediğim 4 yıllık ünv kazanırmıyım nolur beni bilgilendirn .şimdiden teşekkür ederim.

1. aşamasından tam olarak kaç net yapınca barajı geçiyoruz acaba…

kafama takılan bir soru war. ygs puanının lys yi yüzde 40 etkiledği söyleniyor. yani ben ygs den 450 alırsam bunun yüzde 40 ı 180 oluyor. dolayısıyla lys de 180 puanım ceptemi oluyor? ozaman iyi bir yere gidebilmek için lys de 270 yapsak bile yeterli oluyor.. bu bana çok basit geldi. acaba yanlışmı biliyorum? bilgilendirirseniz çok sewincem :)

mrhb.yağmur bişey sorcam hani dedin ya 450 alsam dıye ya ilk sınavda en yuksek 400 değil mi zaten 500 olan lys olmalı sanki yada benmi yanlış biliyom ama umarım 400 tur.cevaplarsan sevinirim

merhaba arkadaşlar ben sizlere danışmak istiyorum bende meslek lisesi öğrencisiyim bilgisayar bölümü okuyorum ve bilgisayar öğretmenliği istiyorum bunun için sadece ygs sınavına girmem yeterli biliyorum ygs 1 den biz istediğimiz bölüme gidebiliyoruz kendi bölümümüze ama hocalarımız diyorki siz diyorlar lys yede katılmak zorundasınız diyorlar ama ben lys çalışmak istemiyorum ama hocalarımız diyorlarki bi fen lisesi öğrencisi sizlerde çok flaza yapacaktır diyorlar ve bu durumda kafalar karışıyor eğerki fen lisesi bizden öne geçecekse biz görmediğimiz lys konulşıardan nasıl üniversite kazanabilirz o kadar 4 yıl bilgisyar eğitimi aldıktan sonra fen lisesi öğrencisi gelecek bizden öne geçecek bu haksızlık yhaa… biz görmediğimiz dersleri naasıl yapacağız naıski onlar kendi bölümlerinden yapabiliyorsa bizde öyle yardımlarınız bekliyorum fen lisesi öğrencisinin benden fazla yapması beni etkilermi….??????

slm..bn bu ygsde barajı kaç nete bağlı olduğunu merak ediyrm ve de bn ea öğrencisiyim ve pdr istiyrm ama mat2 de biraz sıkıntım var bununla ilgili sormak istediğim ise edbtan 50 üzei net çıkartıpta mat2den 20 veya 15 net gibi bisi çıkartsam acaba olur mu diye merak ediyrmm….

sinava kac kisi katilacak

slm ben sozel ogrencisiyim bu yil 320 puan aldim ve tercih yapmadim..bunun icin cok pismanim bu puandan daha az alma ihtimalini dusunmek beni cildirtiyo.ben turkce ogretmenligini istiyorum.yeni puan sistemi beni cok korkutuyor.dersaneyede gitmiyorum.onun icin pek bilgimde yok acikcasi..?bir turkce ogretmenligini kazanmak icin kac net yapmak yeterli?ygs deki mat bunda ne derece ekili olur hic mat cozmeden kazanabilir miyim? of ya keske tercih yapsaydimmm:(

çiğdemcim mat çözmen gereklimi bilmiyorum ama çözersen sana çok büyük getirisi olur söz çoğu mat çözmüyo çünkü eğer fark atmak istiyosan bence çözmeye çalış

mrb ben Türk Dili Ve Edebiyatı bölümünü okumak istiyorum bunun için gerekli olan puan türünü öğrenmek istiyorum bilgilendirirseniz çok sevinirim…

merhabalar ben TM bölümüyüm 2009 össde açık ğğretime yerleştim ama kayıt yaptırmadım bu yılki ygse girsem puanım düşermi bide öss deki puanı durdurup ygseye girme hakkım varmı. teşkkürler

teşekürler

herkese selamlar,geçen yıl yöse girdim t.c. vatandaşı değilim açıköğretim okumak istiyorum.geçen yıl ilk defa yösten açıköğretime geçiş hakkı verildi fakat açılan bölümler bana göre olmadığı için tercih yapmadım ygsden girerim diye düşündüm ama t.c. vatandaşı olmadığım için sınava girsem de tercih yapamıyormuşum.bilgisi olan var mı?

mrhaba lys de sadece fizik kimya biyoloji sınavına girilebiliyormu? ve ve iyi puan alırsak tercih hakkı oluyormu acaba cvp larsanız sevinirim teşekkür ederim

Ben meslek lisesi çocuk gelişimi mezunuyum ygs de kendi bölümüme girmem için kaç puan almam gerekiyor.Ayrıca ben tarih bölümünün puanını öğrenmek istiyorum.

ben açıköqretim lisesinde tm bölümünde okuyorum edebiyat öğretmenliği istiyorum bunun için ygs de kaç puan yapmam gerekir ??

ben sözel öğrencisiyim ygs ye hazırlanıyorum denemelerden 270 lys denemelerinden de bu civarda puan allıyorum 4 yıllık üniversite kazanırmıyım halkla ilişkiler veya sosyal hizmetler gibi tabi zaman geçtikçe deneme puanlarıda artıcaktır cevap beklitorum

lütfen soruma cvp
verinn

Merhaba Belma,

Fem’in bu seneki puanlarla geçen seneki puanları dönüştüren bir aracı var. Onu kullanarak istediğin bölümün geçen seneki puanlarına ulaşıp ulaşmadığını bulabilirsini..

Başarılar ;)

Ben bu dediğiniz yerden baktım ama hiç birşey anlamadımm yardımcı olun:(

Merhaba. Ben (2010) 9.sınıf öğrencisiyim. TM ile MF arasında kalmış durumdayım. Hangisini seçersem sınavlar açısından daha avantajlı olur.TMyi seçersem çok zorlanmadan da yapabilirim ayrıca sözelim iyi daha az çalışmam gerekir. MFyi seçersem biraz daha fazla çalışmam gerekir ama yine de yaparım diye düşünüyorum. Bu durumda ne yapmalıyım? Ayrıca ileride de hukuk ilk tercihim. MF ciler daha rahat çözebiliyorlar soruları ve ilk sınavda fen bölümü de var TM yi seçersem bu sene dışında hiç fen görmeyeceğim bu bir sorun olur mu? Sonuç olarak ne yapmalıyım? Aydınlatırsanız sevinirim.

arkadaşlar ilk sınada tercih yaparken fakülteleri tercihler arsında yazabiliyormuyuz puanımız tutars
cevaplarınıza şimdiden teşekkür edrim

ben sayısal öğrencisiyim ygs1 ve 2 den 250 civarında bir puan alırsam lys den de yüksek bir puan alırsam eczacılık gelebilirmi lütfen cevap verin

benim öğrenmek istdiğim benim bölümüm sosyal bilimler yani bu sınavda sadece sosyal bilimler sorularını cvplamam yeterli oluyomu,yani tarih,coğrafya ve felsefe,yardımcı olursanız çok sevinirim herkese başarılar.

arkadaşlar ben aöf okuyacam kaç net yapmam lazım acilllllll lütfen….

yha benim 35 netim var ama türkçe ve sosyal toplamı matemetik ve fen yapmadım barajı geçermiyim

yha bu ygs den yüksek puan alınınca 4 yıllığa gidebilirmiyiz açık öğretim olmucak ama ….. ???

mrb arkadaşlar öncelikle ygs yi atlattık herkese geçmiş olsun diyorum. ahmet arkadaşım öncelikle sna söyliyim ygs nin açılımı yükseköğretime geçiş sınavı yani 4 yıllığa geçiş yapamazsın ne kdr yüksek alırsan al 4 yıllık olmaz.çnkü adamlar ygs ve lys nin bölümlere göre ortalamasını alıcaklar. Canan sende bana tam olarak türkçe ve sos netlerini ayrı ayrı yazar mısın? Özlem aöf için ygs de 145 geç olur oda fazla net gerektirmio ztn sınavın nasıldı netlerini söyler misin?

arkadaslar lütfen dikkat ediniz yeni değişen bu sınav sistemi hakkında bilgi edinmek istiyoruz ama doğru bilgiyi elde etmek istiyorsanız en iyisi kendiniz araştırın çünkü herkes birseyler söyler ama bu sınav sistemini yapanlar belli öyleyse kurallarda bellidir kulaktan dolma bilgilerle yetinmeyelim biz bu hatayı çok yapıyoruz

o zmn kmse hiç yorum fln yazmasın ya da merak ettiklerini kmseye sormasın bn dershaneye gidiorum ve yeterli bilgiye de sahip olduğumu düşünüorum…

slm arkadaşlar ygs ile lys ye ayrı illerde girebilirmiyiz bilen bilgilendirirse sevinirim şimdiden tşk.

merhaba arkadaşlar ben 2001 meslek lisesi çocuk gelişimi mezunuyum bu sene ygsye girdim ygsdeki netlerim türkçe17.25 sosyal bilimler ise 8.5 bu netlerle acaba açıkögretim barajını geçermiyim geçersem eger lysye girmem gerekiyormu lütfen arkadaşlar yardımcı olursanız sevinirim..

selam arkadaşlar ygs de 48 netim var acaba 180 barajını geçermiyim bilgileriniz için şimdiden teşekkür ederim

Merhaba arkadaşlar sıralamam 17000 lerde ben bu sıralama ile fizik tedavi ve rehabilitasyon için tercih yapabilir miyim?Yada fizik tedavi ve rehabilitasyon için en son alt limit puan kaç?Teşekkür ettim arkadaşlar:)))))))))

mrn benim yabancı dil bölümünü seçebilmem için hangi puan türüne bakmam gerekiyo ygs 5 mi ygs 6 mı

arkadaşlar,merh..açıköğretim için ygs puanı gerekli..LGS’ye girmemiz gerekiyor mu?teşk..

YGS DEKİ SIRALAMA İLE LYS DEKİ AYNI OLUR MU YOKSA DAHA GERİLERMİ YANİ YGS DEKİ BAŞARININ AYNISINI LYS DE GÖSTERİRSEK SIRALAMAMIZ YÜKSELMEZMİ :!

2007 düz lise sözel çıkışlıyım. Lise diploma notum: 56.19′dur.
2010 YGS puanlarım:
ygs1: 163,567
ygs2: 157,382
ygs3: 193,118
ygs4: 174,138
ygs5: 195,195
ygs6: 188,886
Bu puanlarla; Anadolu Üniversitesinde; 2 yıllık işletme okuyabilir miyim? Tercih yaparsam yerleşir miyim?
Ve ya bu almış olduğun puanlarla; herhangi bir vakıf üniversitesinin, 2 yıllık işletme bölümlerine başvuru yaaprsam; kabul edilir miyim?
Yardımcı olursanız; sevinirim…

mrb. ben düz lise tm çıkışlıyım. tercihlerimi sözel bölümden yapmak istiyorum. ben lys puan türlerinden, hangi sınavlara girmeliyim. teşekkürler.

BEN SÖZELCİYİM YGSDEN 280 ALDIM LYS DENEMELERİNDEN 300 ALIYORUM 4 YILLIK KAZANIRMIYIM VEYA 2 YILLK KESİN OLARAK KAZANIRMIYM TÜM BÖLÜMLERİ

Ben say öğrencisiyim. Bişey sormak istiyorum; mf 4 ten tercih yapmak istiyorum ve geçen sene istediğim bölüm aşağı yukarı 20.000 küsur sıralamayla almış. Bu sene say 2 ( mf 1 mf2 mf3 mf4) diye ayrıldı ya sıralamalar değişir mi yoksa aynı mı kalır?

Arkadaşlar ygs den alınan puanların %40 ı lys yi etkileyecektir, o yüzden ilk sınavdan ne kadar puan alırsanız sizin için o kadar iyi olacaktır…

bişey sorucam ben eşit ağırlık öğrencisiyim türkçe öğretmenliği istiyorum yani sözelden tercih yapıcam ama ygsde sadece sözel bölümünü mü çözücem matematik çözmem gerekiyomu çünkü ben matematiği testlerde yapamıyorum lütfen bana yardımcı olunnnnnn……

merhaba ben açıköğretim çocuk gelişimi bölümü okuyorum acaba tıp fakültesini seçme imkanım varmı benim varsa ygs de hagi bölümleri yapmam gerekiyor cvp verirseniz sevinirim

arkadaşlar ben yabancı dil çıkışlıyım düzlise. şimdi lys 5ten sonra 2 yıllık yada 4 yıllık sözel bölümden tercih yapamazmıyım ??

ben lise 4 teyim ve denemelerde cok iyim ayrica sosyolok olmak istiyorum gitmek istedigim unuversite ise 19 mayis unuversitesi kac puan almam gerekiyor
cevaplayan olursa sevinirim

ben lise 4 teyim ve denemelerde cok iyim ayrica sosyolok olmak istiyorum gitmek istedigim unuversite ise 19 mayis unuversitesi kac puan almam gerekiyor cevaplayan olursa sevinirim

merhabalar herkese ben meslek lisesi ögrencisiyim bilişim mezunuyum lys dede kendi bölümüm olan yonetim bilişim sistemlerini seçmeyi düşünüyorm ygs den aldığım puanın ek puanlı hali mi yoksa ham puanım mı etkileyecek lys mi yardımcı olursanız sevinirim

Bir Cevap Yazın

Takip Et

Her yeni yazı için posta kutunuza gönderim alın.

